Vuonna 1923 junan veturi siirrettiin hevosilla maanteitse Kiuruveden asemalta Aittojärvelle, koska raiteita ei vielä ollut (Huovinen 1988, 279)
Ihmiset, Kulttuuri (muokattu 12.4.2022) Jaana Selander

Rautatieliikenteen tulosta Kiuruvedelle pian 100 vuotta

IRMA TIKKANEN

Rautatieasemat ja pysäkit Rautatieasemia tai seisakkeita oli useita, joista suurimmasta osasta matkustajaliikenne on jo lakkautettu: Kiuruvesi-Iisalmi -välillä oli Ryönänjoki (1923–1990), Honkaranta (1923–1983), Runni (1923-), Kurenpolvi (1923–1983) ja Ylemmäinen (1923–1978) sekä Ylivieskaan päin ennen Pyhäsalmea Niemiskylä (1925–1971), Aittojärvi (1925–1990), Lavapuro (1926–1983) ja Komu (1925–1990)…

Hei! Haluatko lukea koko uutisen?
Tämä uutinen on vain tilaajille. Luo tunnukset, niin pääset aloittamaan edullisen kokeilujakson. Rekisteröityminen on helppoa ja maksutonta.